esmaspäev, 3. jaanuar 2011

Esimesed kogemused euroga

Mul on südamest kahju, et pean lõplikult hüvasti jätma meie EESTI KROONiga (foto: Ardi Hallismaa). Samalaadseid emotsioone olnud kuulnud veel paljudelt-paljudelt oma sõpradelt ja tuttavatelt.

Põhilised mured, miks eurot nii joovastunult vastu ei võeta, on sellepärast, et krooniga ollakse harjunud ning see on muutunud omamoodi armsaks. Samas euro on võõras ning nagu mu üks tuttav nimetas „tüütu on neid münte kaasas pidevalt kanda“. Paberraha on ju märksa mugavam ja kergem rahakoti vahel hoida, kui münte kaasas tassida. Euromündid on kõik justkui ühesugused ja kardan, et vanematel ja nägemisega probleeme omavatel inimestel on raskusi erinevate müntide vahel vahet teha. Seda eriti veel siis, kui kiire on. Minu sõbra Soomes elav ema on endale ostnud juba mündipauna või siis eurokotikese. Justnagu keskajal!

Väike-Maarjast teatas mu teine hea tuttav, et tema ostis veel vana aasta sees 2000 krooni eest oma külmkapi toitu täis ning ta ei mõtlegi jaanuarikuus poodi minna raha kulutama, kuna eurotulekuga nagunii tõstetakse salamisi hindu.

Veelgi teravamalt aga ütles täna Eesti väikelinnast, Elvast, pärit tuttav naisterahvas. Ta teatas, et Soome koristaja teenib ka rohkem palka (1500 EUR) kui tema, kes on spetsialist Eestis. Samas nii Rimi toiduhinnad kui ka kütusehinnad on nii Eestis kui Soomes võrdväärsed. Jõhker, kas pole? Nii jõudiski mu Elva tuttav järeldusele, et prestiiži, staatust ja Eesti head mainet ta leiva peale määrida kahjuks ei saa. Ning kui ta teeks Soomes sama tööd, mis Eestis, siis teeniks ka keskmiselt 3000 EURi kuus. Elva naisterahva järeldus oli – tuleb Eesti jätta selja taha ja asuda tasuvamale töökohale Soome.
(Ma siiralt loodan, et kõik Eesti inimesed nii ei mõtle, sest sel juhul jookseks Maarjamaa lõplikult rahvast tühjaks)

Mina ise viisin täna kõik oma kroonid ja sendid panka, et hakata euro vaimus edasi elama. Mõned soovitavad, et tuleks kasutada kroone ikka nii kaua, kui võimalik, aga mina olen pigem vastupidisel seisukohal – alustan juba täna euroga, siis harjun pisikeste numbritega kiiremini ning märkan ka seeläbi paremini tulevikus hindade muutust, mis viimasel ajal on kahjuks olnud vaid tõusu teel.

Kommentaare ei ole: